Två notiser

Det verkar vara dålig luftkonditionering i bröllopssviten på ett visst hotell i Piteå. Enligt en av våra vanligaste skvallerblaskor tillbringade Pernilla Wahlgren en het natt där.
Stackare. Vet hur det känns. Vi sov en gång på ett hotell i England när det även nattetid var en bra bit över + 25 ute, och bara vädring, ingen luftkonditionering.
Misstänker att den yngre man/kille som delade rum med Pernilla hade det lika plågsamt.

Måste klaga över den bristande respekt tulltjänstemännen på Heathrows Terminal 3 och Landvetter visar oss hundrädda. Där står de med sina stora dreglande bestar, alldeles intill den smala gång vi måste passera. Tur att hundarna är kopplade.
Tacka vet jag den respekt tullen visade sist jag landade på Säve (eller Gothenbrug City Shed, som Bob Fox kallar den,  "the excuse for an airport"). Inte en tullare, vare sig med eller utan hund. Däremot en telefon som man, enligt anslaget, kunde ringa på om man ville meddela att man hade något att förtulla.
"Ursäkta, jag har ett kilo knark, kan ni komma och arrestera mig."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0