Potpurri

Beklagar blogguteblivelsen igår. Systemet fungerade tydligen inte igår morse, så det gick inte att skriva.

Gjorde en jättebom igår. Var på möte om en stor konferens i augusti om emigration som ska locka amerikaner till Mellerud. Hade bokat dagarna i min almanacka med fick inte datumen att stämma med veckodagarna, inte heller de ansvarigas tal om att man var ute i så god tid. Tills jag tittade på papperet igen. Det är augusti 2010.

Hört i vårt vardagsrum sent igår kväll.
- Har du jätteont i foten?
- Ja, värk-ligen.

Ska på en föreläsning om fildelning idag. Jag har aldrig förstått vissas resonemang. Det finns nog ingen som förväntar sig att jag och kompisar skulle komma och spela gratis i ett par-tre timmar om de ordnar fest. Men om vi lägger ner ett par veckor, och betalar dryga studiokostnader, på att spela in en skiva anser de att de har rätt att disponera vårt slutresultat utan att betala för det.

På tal om betalning för att spela. I TTelas bröllopsbilaga sägs att vill man ha levande musik på bröllopsfesten kommer det att kosta minst 10000 kr, medan en discjockey bara tar cirka 5-6000. Jag har aldrig varit med om att bandet eller duon fått ens fått 5000 att dela på när vi har spelat på ett 50-årskalas eller liknande. Vi spelar gärna på bröllop också, och får vi samma gage som TTela påstår att en discjockey tar blir vi väldigt lyckliga. Hör av er.

Enligt tidningen blir det kohandel i Israel efter valet. Självklart. De får ju inte äta fläskkött.

Härligt angrepp på bank-, finans- och företagstoppar i dagens DN. Speciellt eftersom angreppet kommer från folk som själva arbetar och har arbetat i toppen på dessa branscher. De kritiserar bland annat för höga avkastningskrav och bonusar som mer belönar allmänna tendenser i samhället än eget arbete. Själv har jag aldrig förstått det där med bonusar. I den värld jag lever i får man en lön för att utföra ett visst arbete. Gör man det riktigt bra får man lite bättre löneökning än andra nästa år. Inte ska väl folk som tjänar minst sexsiffriga belopp i månaden behöva en extra bonus för att göra sitt jobb på ett fullgott sätt.

Jag tror jag ska döpa om mig. Blondinbella får ju massor av läsare. Kanske dags att påpeka att även mitt hår har blivit ljust med tiden.

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Du, det är nog ingen idé. Blondinbellas läsare kommer du inte åt ändå. Ungefär hälften skulle stänga ner direkt, för att din blogg inte består till 90% av bilder. Resten skulle inte förstå vad du skriver. Du talar inte samma språk... alldeles för lite "asså, typ, oxå, å, han (i stället för honom)va ere", osv. Stanna kvar som Ukulelemorfar, du, vi som tittar in här gillar honom precis som han är!

Ha en trevlig resa!

Ullabritt

2009-02-13 @ 22:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0