Kvällstidningar, pingis

En ny påminnelse om livets grymhet kom med e-posten i morse. I gud vet hur många år har jag tjatat på Chris och Simon i Fairport att de borde spela "Lord Malborough", öppningsspåret från Angel Delight och den låt som fick mig at upptäcka bandet. På årets vinterturné finns den med, live för första gången på mer än 35 år. Och här sitter jag i Sverige, utan vare sig flyg- eller konsertbiljett. Och inte nog med detta, som extranummer kör de en ny grej kallad "Ukulele Central". De små instrumenten sprider sig.

Mitt korståg mot kvällstidningarna fortsätter med oförminskad kraft. Den av dem som inte börjar på A hade idag ett nutidstips på sin hemsida. Vad kan du om veckan som gått? Jag testade (och hade 10 av 11 tyvärr). 3 sportfrågor, 6 frågor i kategorin kändisar och trivia och 2 riktiga nyhetsfrågor. Tala om att göra självmål om man vill betraktas som en seriös tidning.

Har börjat läsa Stieg Larssons andra bok, "Flickan som lekte med elden". Får inte riktigt samma kick av den som av den första. Kan bero på att mina förväntningar är högre denna gång.

Vi tänkte vara först i världen med ukulelepingis på ukuleledagen på lördag. Men ack, musikaffärskedjan JAM har redan kört sådant. De har t o m bildbevis på det.
Men vi blir först i Dalsland, och första icke vinstdrivande företag som ordnar det.
På tal om vinstrdrivande. Jag minns en rolig skylt man kunde köpa i England. "We are a non profit organization. We do not plan it that way, but we are."

Fick en påminnelse om en kurs i viktnedgång med e-posten. 1 000 kr för att lära sig att äta rätt, att det är viktigt att motionera och att få pröva på några aktiviteter (som det säkert kostar pengar att delta i). Jag ser tanken bakom. Om man betalar riktigt mycket för att lära sig detta har man inte så mycket pengar över till mat och godis, alltså äter man mindre och går ner i vikt.
Jag tröstade mig med att göra raggmunk när jag kom hem, med mycket bacon till.

Det finns hopp för TV-tittarna. Både "På Spåret" och "Antikrundan" slog "Let's Dance". För att återknyta till inledningen. När jag såg Fairport i Royal Tunbridge Wells 1997 inledde Simon med att berätta att BBC filmat dem kvällen före. "I think it was for The Antiques Roadshow." Javisst, den engelska förlagan til vår runda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0