Kärlek

Jag är republikan, men det hindrar mig inte från att gratulera Victoria och Daniel till förlovning. Det jag vänder mig mot är inte att två relativt unga människor blir kära, och att de menar allvar med sin kärlek. Det jag vänder mig mot är massmediahystering. Satt i bilen på väg till Göteborg igår förmiddag, och under en och en halvtimme pratade lokalradion knappast om annat än förlovningen, och det var innan den ens hade offentliggjorts officiellt. DN och SvD skriver idag mer om förlovningen än om de gjorde om attacken mot Twin Towers 12/09 för ett antal år sedan. Besinna er!

Förresten, är det inte ett genusproblem att det finns prinsesstårtor men inte prinsdito?
Och lagstiftningen är också diskrimerande. Om en kvinna gifter sig med en blivande kung kommer hon på sikt att bli drottning, men om en man gifter sig med en blivande drottning blir han på sin höjd prinsgemål. Vänd dig till Jämo Daniel och kräv din rätt.
Förresten, om vi blir republik (ju förr desto bättre, men det blir ett hårt slag mot skvallerpressen) kommer då prinsesstårtan att döpas om till presidentdoterstårta?

Jag blev förälskad igår, och inte bara jag, jag tror vi var en hel salong som blev det. Tre danska kvinnor (ja, kvinnor inte flickor) under det gemensamma namnet Gospel Sisters sjöng så vi tappade fattningen allihop, både män och kvinnor.
Pratade med en av dem efteråt och berömde deras framträdande. Hon sa tack på ett sätt som fick en att tro att det var första gången de fick beröm. En sanning med mycket få undantag, de riktigt duktiga och stora musikerna och sångarna är mycket sällan stöddiga.
Och så uppskattade jag den subtila humorn i att Lotta och Mikael Ramel ska turnera med sin passas visor under namnet "Povels naturbarn". Det är ju precis vad de är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0