Jippi! Skryt!

Normalt gör vi så här på söndagarna. Jag börjar på SvDs Profilenkryss och löser allt jag kan. Med ett antal (10-30) bokstavsrutor kvar ger jag upp och lämnar över till frun.
Så inte i morse. Marie-Louise Ekman tillhör inte mina specialiteter, men med hjälp av Internet och lite logiskt tänkande när det gäller att formulera sökord så. Det blev inte en bokstav kvar för frun att fylla i. Första gången på jag vet inte hur länge. Kan inte minnas när jag sist löste hela krysset, men jag vet att det har hänt.

Talessättet: Bakom varje framgångsrik man står en förvånad hustru besannades igen.
För att dölja sin besvikelse över att inte få visa sig på styva linan slängde frun till mig GPs Jubileumschansen, där man skulle lista ur 13 orter i Västsverige med hjälp av anagram och lite ledtrådar.
BINGO! Once again! Med hjälp av en detaljerad bilatlas och Internet föll alla på plats!
Kände mig nästan oövervinnerlig så bokhyllan vi köpte på Jysk igår kom på plats illa kvickt.
Dags för bordet vi köpte på IKEA för ett tag sedan. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0