Inkonsekvenser och bad luck

Orkade inte blogga igårkväll. Drygt tre timmars nonstoprepande med dalsländsk folkmusik (med en finsk menuett och en småländsk slängpolska inslängda för variationens skull) slet ut fingertopparna. Måtte de vara återställda till lördagens spelning.

Var på hälsoprofilbedömning igår och konstaterade hur inkonsekvent blodet är. HB-värdet ska vara högt (och mitt är jättehögt, kanske kan bli järnberikad blodpudding i mitt nästa liv), blodsockret ska vara lågt (bingo igen, så vänta er inte en söt blodpudding), blodtrycket likaså. Där sprack det. Mitt blodtryck trodde tvärtom. Men hur ska det veta det? Vore det inte bättre om alla värden skulle vara antingen låga eller höga, så att det blir konsekvent? Är det Socialstyrelsen man ska klaga hos?

SMHI, vädergudarna och min hälsoprofilerare verkar vara i maskopi. Den senare talade om vikten av mer motion (och hon glömde bort att bedöma mina synnerligen välmotionerade fingrar) och de förra bidrog med att tvinga fram hela två snöskottningar, plus den frun utförde.

Och ibland är makterna emot en. Jag ska till London med avresa en torsdag i mars. Har lyckats lägga det så att jag hinner med tre folkmusikklubbar och en beethovenkonsert + mängder av fotande. Igår kom nyheten. Fairport Convention ska vara huvudattraktion på en gala i Royal Albert Hall till förmån för The Teenage Cancert Trust. Andra som uppträder är bland annat Kate Rusby, en av mina favoritsångerskor. Och datum för denna mäktiga upplevelse? Javisst, dagen innan jag kommer till London. Ibland är livet en dans på r

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Du har så rätt. Livet är en dans på rosor,

ibland på blommorna, ibland på taggarna.

Jag anar att det beskedet(F C m m) definitivt hamnar bland taggarna.

Ullabritt

2009-02-20 @ 22:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0