Galen värld

I "Breakfast in Mayfair" från Babbacombe Lee 1971, en av de mycket få sånger Simon Nicol någonsin skrivit, är inledningsraden: "The world has surely lost its head". Tre bevis för att han har rätt, hämtade ur morgonens tidningar.

Tränaren för ett fotbollslag som ska få förbli anonymt, men som jag har nära kontakter med, säger efter helgens 6-0-förlust i en träningsmatch att det ser bra ut.
Får mig att tänka på Adde Malmbergs ståuppklassiker där han beskriver skillnaden mellan amerikanska och och svenska idrottare. När amerikanen skrålar "I wanna be the champ, I wanna be the greatest" säger svensken försynt "Jag är glad om jag kommer bland de sex bästa".
Nåväl, 6-0 i baken i en träningsmatch är ändå bättre än 25-1 i baken i en seriematch, som jag en gång upplevt. Till rga på allt stod jag i mål den matchen. 25 insläppta på 2*35 minuter, det måste väl ändå vara något slags rekord?

Första AP-fonden gick förra året back 48 miljarder, lika mycket som helårskostnaden för att driva 100 komuner av Melleruds storlek. Man var sämre än de index man jämför sig med. Och då delar man ut bonus till sina medarbetare, i genomsnitt 46 000 kr per skalle! Förklaringen är att vissa avdelningar gått bättre än index, index som också gick ner.
Hallå där. Det är faktiskt våra pensionspengar ni har lekstuga med!

Och när man inte tror att det kan bli värre dyker det upp en notis om att en 11-åring i USA åtalas för mord. Han har skjutit sin styvmor i huvudet med ett hagelgevär så åtalet kan nog vara på sin plats. Även en 11-åring måste inse att någon dör om man skjuter någon i huvudet med ett hagelgevär.
Men, och nu kommer det riktigt galna. Han behövde ingen licens för vapnet eftersom det var en modell som är specialgjord för barn. I USA tillverkar man alltså dödliga vapen som är specialgjorda för barn. Alla som är överraskade över att barn i USA använder skjutvapen räcker upp handen och lämnar skamset rummet.

Nu ska jag gå till jobbet. Även om det går åt skogen idag kan jag ju alltid hävda att det känns bra och att jag trots allt är värd en bonus, för det finns säkert någon någonstans som var lite sämre.

"The world has surely lost its head".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0