Förkylt

Vaknade upp igår morse med en förkylning på väg att bryta. Det är den värsta delen aa förkylningar, precis när de ska bryta ut. Så dagen gick, med en hals som kändes sårig, ett huvud som värkte och den krypande äckliga känslan i kroppen när kläderna verkar skava mot skinnet. Men jag tog mig igenom, och han i hastigheten fixa en sponsor till gitarrfestivalen, tillsammans med andra skissa på en åtgärd för att öka folkmusikintresset hos undra och översätta en boschyr om våra muséer till engelska.

För en gångs skull får jag hylla TTela. De förpassade igår skriverierna om den där förlovningen alla talar om till familjesidan. I och för sig fick V&D en hel sida, men ändå. Familjesidan, inte nyheterna. Men å andra sidan fuskade det lite och hade en sida till idag.

Njöt av dagens tidningar och den nya forskningen om bantning. Slutsatsen är: Strunt i alla metoder, ät vad du gillar, men i lite mindre mängd. Enda problemet är den där mindre mängden. Den enda portionen brukar växa med tiden.
Kan ingen komma på en bra bantningsmetod för karaktärslösa?

Det blir inte mer. Har tillbringat delar av natten med att lyssna på pipen i min luftrör. Intressant sound. Komer att tänka på sketchen till Carl-Gustaf Lindstedt ringer runt till läkare mitt i natten och blir ordinerad konjak för samma åkomma. Skulle inte funka idag. Nu blir det ETT telefonsamtal till EN sjukvårdsupplysnig, och de lär nog inte ordinera konjak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0