Ansvarslös

Låt mig slå fast att det inte är mitt fel att jag igårkväll åt fem dammsugare. En ansvarsfull hustru köper inte ett storpack dylika om hon vet att hennes man har vissa karaktärsbrister. Inte heller ägnar hon när detta öppnade storpack finns tillgängligt i kylskåpet kvällen åt ett fackligt möte. Det gamla ordspråket har därmed besannats. "Han tog det som en man, han skyllde på sin fru."
Kristina Sundells sågning av Melodifestivalen i dagens krönika på SvDs tidningssida är bland det bästa jag läst om denna tävling. Men lik förbaskat var den det mest sedda TV-programmet förra veckan, med runt av 35 % av svenskarna bänkade framför TV1. Men tänk efter. Cirka 35 %. Det innebär at 65 %, 2/3, INTE såg spektaklet. Vi icke-tittare var alltså i majoritet. Med musikerna var drygt 80 av oss på ukulelekonsert i Mellerud. Vad gjorde ni andra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0