Slump?

Det sista jag hörde på radion innan jag började promenaden mot jobbet i morse var att kinesiska biltillverkaren Geely vill köpa SAAB. Den första låt min Ipod valde ut för min promenad var PJ Wright som sjöng "Everything's made in China, kind of shoddy but it does the job", en av de bästa låtarna från hans och Dave Peggs gemensamma CD. Det är en låt där PJ undrar hur det ska gå för England nu när all industri flyttar till Asien. "We can't make a living delivering each other pizzas". Man kan ställa sig samma fråga angående Sverige.
PJ skriver inte så många låtar, men han är en skarp observatör i de han får ur sig. I en av hans bästa låtar, från en CD med Little Johnny England, beskriver han hur Londonborna, med sina flotta stadsjeepar, tar över landsbygden. "They say that where the pavement ends country life begins, but the pavement keeps on spreading and the grass is growing thin."

Nu ska jag fortsätta att skriva julkort, ackompanjerad av Lotta Engberg på Liseberg. Vill inte skryta, men hennes döttrar gick sina första skolår i en skola jag just då var rektor för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0