Röd och fin

Vi hämtade en ny bil idag. Lite mindre än den förra (får verkligen sånganägning och gitarrer plats) men full av en massa finesser vi inte haft förut, som farthållare och rattreglage till stereon. Men det saknas ett bra fack att förvara CD-skivor i. Hur kan de bomma en sådan elementär detalj?
Nej, det är inte en SAAB. Så rika är (var) vi inte ...

Passade på att hälsa på hos Rämjes musik. Alltid lika trevligt. Motstod med svårighet frestelsen att köpa en underbar liten Tanglewoodgitarr för knappt 5000 kr. Den var urgullig, lättspelad och välljudande. Men jag tror jag får nöja mig med de gitarrer vi har just nu. Man kan ju bara spela på en i taget och jag har tre jag jobbar hårt med att hålla igång.

Vi åt lunch på Briggen på Överby. Deras lax var delikat. Det verkar som ugnsstekt lax är något som passar att göra mycket av eftersom den för det mesta smakar bra på restaurang. Sedan gillar jag deras tallrikar. Fruns fläskfile kom på en fyrkantig dylik, och min lax på en orange, nästan genomskinlig, djup sak.

Hemma igen slappnar vi av framför TV:n. Fulham gjorde just 1-0. Vet inte om jag är glad eller ledsen. Gillar Man U skarpt, men Fulham är ju från London, och har Londons mysigaste arena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0