Oregelbundenhet

Det blir inte en blogg varje dag just nu, men det har sina orsaker.
Har varit på två Luciakonserter inom loppet av 24 timmar. En av kompisarna sammanfattade det väl när han konstaterade att i varje Luciatåg finns någon som inte träffar en ton och någon vars röst skiner. Själv är jag bortskämd sedan dagarna på Branbergsskolan. De Luciatågen var något extra, med stämsång, blandning av solister, smågrupper och hela kören, samt en instrumentalensemble til. Tack P-A för att du satte en standard som jag inte hört någon överträffa.

Hade jag varit kvinna i fertil ålder hade jag misstänkt att jag är gravid. Har mått lite småilla flera morgnar i rad. Men skulle jag vara gravid är jag en medicinsk sensation och skulle kunna leva gott resten av livet på att berätta min historia. Men ändå, tack men nej tack.

Spännande att höra en fredspristagare försvara rätten att föra krig. Känns inte helt klockrent om jag ska vara ärlig. Påminner om den låt som ockuperade i stort sett hela baksidan på Hoolas första LP (de där stora svarta sakerna med hål i mitten, som man var tvungen att vända på efter cirka 20 minuter) där de sjunger "Är det verkligen fred vi vill ha, till varje tänkbart pris". Imperiet gjorde en förkortad version något decennium senare.

Radio Västs nya tema tycks vara att spela dåliga svenska covers på rockklassiker. Igår fick vi en "personalfestsversion" av "See you later Alligator", idag Ola & Janglers inspelning av "Let's Dance". Varför inte spela originalen?

Ni kommer väl och ser Mukulele på Torget i Mellerud på söndag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0