Mycket nu ...

Snart jul, så ursäkta lite trötthet och nedstämdhet. Det vänder nog.

På den positiva sidan kan sägas att Öronmat igår var riktigt bra. Jag kunde stolt konstatera att de tjejer som jag jobbat med i samband med Kanalyreidolen alla gjorde helgjutna insatser och de genomgående låg snäppet över andra medverkande. Min gitarrelev var en av stjärnorna. Antingen är det så att det bara är de duktiga tjejerna som söker till Kanalyreidolen, eller också kan det vara så att arbetet med dem i samband med Kanalyreidolen (audition, låtval, individuellt rep, rep med bandet och slutligen framträdande) hjälper dem att utvecklas. Under rådande omständigheter väljer jag att tro på det senare.

Men sen ...
Det har funnits många ljuspunkter under hösten (gitarrfestival, Albans kapell, nytt hallgolv osv) men när jag ser tillbaka har vi i familjen under de senaste halvåret råkat ut för mer än man borde. Jag ska inte räkna upp allt, men startpunkten är troligtvis när sonen blev bestulen på sin plånbok under Arvikafestivalen.
Så när jag vid slutet av mötet igår förmiddag fick telefonsamtal om att bilen låg på taket i ett dike utanför Bloms kändes det bara som "Jaha, det också".
+
Både sonen och hans flickvän klarade sig fysiskt oskadda. (Chocken lär väl sitta i.)
Frun får den nya bil hon har längtat efter. (Jag hade hoppats köra vår nuvarande minst ett år till.)
Alla som ställer upp när det gäller, och alla som bryr sig.
-
Ovan nämnda chock för alla, och alla hemska tankar den för med sig.
Strul med försäkringsbolaget. (Jag hade ju bommat att skriva om försäkringen när sonen tog körkort, så eftersom någon under 26 körde får vi betala extra självrisk.)
Strul med att hitta ersättningsbil akut och på längre sikt. Speciellt med julhelger i antågande. Vi kan hyra via försäkringsbolaget och bara stå för 25 % själva. Men givetvis har de avtal med Hertz, en av de dyraste firmorna i riket, och 25 % av deras taxor är mycket. Och eftersom vi är bort alla vardagar mellan jul och trettonhel är det antingen att lämna tillbaka bilen direkt eller att betala för närmare tre veckor (av vilka bilen kommer att stå i olika garage och ticka pengar under minst sju dagar.)
Men om allt funkar hämtar vi ut en ny bil imorgon.

Måtte det vända nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0