Missad sevärdhet

Jag vill inte vara elak, men är inte Gudrun Schymann själva personifieringen av termen linslus? Nu ska hon vara med i Let's Dance också. Den politiska trovärdigheten faller en bit varje gång hon exponerar sig. Men mig gör det inget. Jag har aldrig sett Let's Dance och aldrig röstat på FI.
På tal om att rösta. Jag ska avge ett vallöfte. Alla partier som knackar på dörren för att övertyga mig om att jag ska rösta på dem kommer direkt att strykas från min lista av tänkbara valobjekt.

Jag missade nog nog senast jag var i Köpenhamn, deras djungel. Det står om den i tidningen idag. "Minister hoppas på regnskogen i Köpenhamn" är en av rubrikerna.
Sedan fick inte John Wiman in sin rub rik om "uppäggade elever" i dagens TTela, men reportaget blev bra ändå. Grattis till 4-5:an på Åsens skola. Det gjorde ni bra. Och grattis deras lärare (min fru). Ett bevis på hur bra det kan gå när man vågar låta sig styras av läroplanens mål istället för läroboken, och när man vågar tro på sina elever.

Nya försök att sänka Sveriges chanser i Eurovisionsschlagern har inletts. Minst en kommande artist har inlett sin kampanj för att rösta på henne. Men om det ska gå bra så ska vi inte rösta på artister, vi ska rösta på låtar. Jag kommer aldrig att rösta på en artist bara för att hon kommer från min hemort. Däremot kan jag rösta på henne om hennes låt i mitt tycke är bäst. Men det vet man ju inte förrän programmet sänds.
Har aldrig fattat hur röstningen kan börja innan alla låtarna har spelats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0