Mer nostalgi

Var är den globala uppvärmningen när man behöver den? Inatt snöade det igen, med 30 minuters morgonmotion som resultat.

"Tillbaka till Aidensfield" är ett utmärkt nostalgiinstrument för den som vill bli påmind om bra 60-talslåtar. Undrar ibland om jag ser den för handlingens eller musikens skull. Igår spelade de bl a "Dedicated Follower of Fashion" med Kinks.
Blev så inspirerad att jag hämtade hem texten från Internet och sjöng låten framför TVn. Vilken härlig text. Startar med citat ur "Röda Nejlikan" (They seek him here, they seek him there) och sedan referenser till olika ställen i London. Undrar dem Ray Davies tänkte på när han skrev den, för det skulle kunna fungera utmärkt som nidvisa om någon.
Och språket. T ex referensen till "The Carnabitian Army". Minns att Carnaby Street var en av de stora modegatorna när sången skrevs.
Minns den svenska versionen, "En liten snobb". Någon som har texten till den, eller skivan?

Har just slutat jobba för i år. 14 dagars ledighet väntar. Men först ska granklädningen slutföras. Jag hade inget glitter och inga polkagriser att häng i njär jag började igårkväll.
God Jul på er allihop.

Kommentarer
Postat av: fröken

God Jul ukelelemorfar

Skönt att turen vänt för dig, vi syns!

2009-12-23 @ 16:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0