Ledbruten

Det var med svårighet jag tog mig ur sängen i morse. Två timmars kamp med blötsnö, följt av en lång promenad i snömodd har satt sina spår. Jag strök lite tvätt framåt eftermiddagen för att mjuka upp ledderna. Men tveksamt om detta hjälpte eller stjälpte.
Det roliga med snön är att helt plötsligt pratar man med grannarna. Alla är ute och skottar och verkar hela tiden hitta skäl för att göra ett kortare uppehåll. Några ord med en medbroder är ett sådant skäl. Helt plötsligt har man dessutom ett gemensamt problem att dryfta, snön.

TV-kvällen var riktigt sevärd för en gångs skull. Sista delen i serien om Woodstock, även om musikvalet var lite märkligt, varför t ex Crosby, Stills och nash sjungande Beatles och inte någon av deras egna låtar? Dessutom märktes hemma i soffan helt plötsligt de fyra åren i ålder mellan mig och hustrun tydligt. Jag var tonåring 1969, det var inte hon. Vi såg det hela med helt olika referensramar.
Så Monty Python-dokumentärens första del. Bara titeln "Almost the truth - The lawyers cut" var värd programmet. Intervjuerna avlöjade en hel del sanningar. Dessutom underströk de utvecklingens baksidor. Vem skulle låta någon göra en TV-serie idag utan noggrann planering och målgruppsanalys? BBC-cheferna den gången hade modet och la grunden för en ny utveckling av humorns historia. Jag fick också en massa bra DVD-shopping-tips. Måste röja igenom HMV på Oxford Street på tisdag när det enligt väderleksrapporterna för London ska regna hela dagen.
Avslutningsvis (ja, vi lägger oss så tidigt, även under semestardagar) Stenhuggaren. Klart bättre än förra TV-serien som utspelades i Fjällbacka. Mer begriplig, och bra slutlig sammnknytning av lösa trådar.

Idag ska vi packa. Övernattning i Göteborg och sedan 0715-planet till London i morgon bitti. Men vem vet, om jag hittar ett Internet-café kanske det dyker upp bloggar på engelska. Om inte så skriver jag igen på torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0