Kylan här

Perfekt morgon. Snö som lyste upp garageinfarten, men så lite av varan att snöskottning var överflödig. Och tillräckligt kallt för att det skulle motivera att gå till arbetet iklädd Brynäsmössa. Inte så dumt det heller.

Har ägnat kvällen åt att skicka ut PR för Nytt om skola. Men nu är jag klar. Alla kommuner i Sverige som inte redan har abonnerande skolor har fått ett utskick. Tack till SKL (Sveriges Kommuner och Landsting) för er utmärkta lista över kommunerna, med e-postadresser. Utan er ...

Det gick riktigt bra att spela på julmarknaden igår. Kallt förstås, men inte för hemskt. Hade dock svårt med "tremolot" på vår ryska version av Berghagens "En kväll i juni", för dagen omdöpt till "... i julas". Blev extra glad för alla som efteråt berömde texterna jag skrivit. Men det är klart, "Julen den är kort" skulle nog kunna bli en hit om bara Ledin godkänner texten.
Nadia gjorde bra ifrån sig. Under hennes andra set struntade jag i specialvantarna. Stående direkt under ett av takelementen var det varmt nog (säker +3-4 åtminstone) för att klara av fingerspel på "O helga natt".

Dagens roligaste var felskrivningen på Radcio Västs hemsida. En notis berättade om en "autentisk pojke". Juste som jag är påpekade jag felet och numera handlar texten om autistisk pojke istället.

har också fyllt på Bad Jokes-bloggen med några skämt vi kläckte när jag, sonen och Glenn åt lunch på Vågen. Deras Wallenbergare är goda, även om sonen åt en kebabtallrik. Det gör han tydligen oavsett vilken restaurang vi går på och oavsett vad de har som dagens lunch. Undantaget är Thai, men de har stängt just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0