Härlig konsert

Stackars piloterna på SAS. Passagerarna får flyga med en DN-rubrik skirker ut: "SAS-piloter får gå".

Vi var på en av höstens mest efterlängtade konserter igår, Ensemble Mare Balticum tillsammans med Vox och deras "Jul anno 1600". Glädjande nog var det hyfsat med publik (dryga 50-talet uppskattar jag) för en sådan konsert, och musiken och sången gjorde ingen besviken. Deras två Ravenscourt-sånger om öl var riktiga höjdare, likaså "collaget" med två olika versioner av "Det är en rot utsprungen". Och vad ska man säga om kvinnan i EMB, Ute någonting. Hon sjunger superbt, spelar blockflöjt som en gudinna och är duktig på fiol. Allkonstnär är ordet.
Köpte två CD (varav en dubbel) på vägen ut.

Idag väntar Göteborg. Måste dock börja med att kolla lufttrycket i dubbdäcken. När jag tankade igår hade bilen plötsligt dragit mer än 0,75 per mil. Nytt rekord (som jag gärna undvikit). Förresten pågår ett uppfriskande bensinkrig i Mellerud just nu. Igårkväll låg både Preem och Shell under 12 kr/liter. Tyvärr hann jag tanka medan de fortfarande låg på 12,14.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0