Göteborg

Härlig artikel i morse om Facebooks grundare. Inte bara ett datageni, utan också som det verkar fena på att blåsa kompisar och medaktörer.

Vi hade en härlig dag i Göteborg igår, så när som på ösregnet på vägen ner. Det är svårt att uppbåda den rätta adventstämningen när vindrutetorkarna måste arbeta för högtryck hela tiden, och när det inte är snö utan nyanlagda våtmarker längs vägen.
Men vi hann i alla fall köpa de flesta kvarvarande julklapparna, äta en god lunch på IKEA med sonen och hans flickvän, besöka musikbutiken GEF-AB som ska sälja ukuleles på ukuleledagen 6 februari, köpa pärmar och register till "Kom och sjung"-projektet, hitta födelsedagspresent till brorsan med mer. Och vi var hemma före 20.00.

Kvällen såg vi om "Love Actually". Men nu börjar jag kunna den för bra. Satt mest och spelade på Facebook under tiden och hängde med i replikerna. Soundtracket är dock helt formidabelt. Så många bra låtar i en och samma film. Hade de inte tagit normal-CD-pris för det på CDon hade jag köpt det direkt.

SvD har idag en guide till billiga saker i London. Inte nog med att de bommat de superbilliga restauranger jag frekventerar ofta, de har glömt fruns favoritaffär, där man handlar superbilliga kläder, också. Men jag avslöjar inte vilka jag tänker på. Besök www.lakiskriv.se så hittar ni dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0