Vilken lördag

Vi hade glömt att prata med SMHI, så vädret gjorde sitt bästa för att sabotera spelmansstämman igår. Men vår plan B fungerade. Åsnebyn har gott om lokaler, och Danslogen vi använde som scen var stundtals full med folk. Även visstugan och Dittes workshop var välbesökt.

Som vanligt när man är med och arrangerar hinner man inte lyssna på så mycket själv, men jag hann höra det mesta av Albans och Jonas set (superba musikanter), delar av Clas-Göran och hans kompisar (tre riksspelemän och en ännu ej riksspelekvinna på scen, kan det bli annat än bra) och så självklart Habbadam. Formidabel succe.
Dessutom hann jag dra två visor, min nya Richard Thompson-översättning och Tom Lehrer "Jag har din hand i min" och spela lite med Stellan och Lotta i visstugan, och så givetvis workshopen, där Sigurd lärde mig och Glenn att spela en bornholmsk reel.

Roligt att höra hur många redan pratar om nästa år. Men då ska vi cokså sluta avtal med SMHI. Spelmansstämman har kommit tillbaka till Åsnebyn för att stanna.

Och väl hemma hade frun gjort köttfärsfyllda crepes. Mums-mums. I brist på bra TV bestämde vi oss för att se nr 12 i serien av Morse (nu har vi bara 21 avsnitt kvar). Delar av det var rätt blurriga, jag tror jag missade minst en kvart p g a trötthet.
TV förresten. Sommarkrysset är patetiskt. Tomas Ledin på sen med sin löjliga 500 dagar om året (tacka vet jag Eight Days a Week med Beatles) och första ledtråden. "Tycker Tomas sommaren är (4 bokstäver)" Tror de på TV4 att vi är idioter?
(Själv funderar jag på svaret. Det kan ju inte vara "regnig" för det har sex bokstäver, och inte "härlig" heller. Kanske lång? ;-) )

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

En av de tråkiga sakerna med att vara arrangör är precis som du sa, att man knappt hinner lyssna själv. Jag har också upplevt det. Men i går tog jag igen allt vad jag förlorat de två föregående åren! Hann t o m spela med ditresta Trollpacket. Härligt!!



Är du säker på att det räcker med att kontakta SMHI? Undrar om man inte borde gå ett snäpp högre...Men att publiken tänker återkomma till nästa stämma är uppenbart, att döma av de kommentarer jag råkade lyssna till.

2009-08-30 @ 13:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0