Vemod

Så var det nyårsafton igen, trots att det bara är 3 augusti. Låt mig förklara:
Nyårsafton är ju sista dagen på det gamla året, dagen efter börjar det nya. Idag är sista dagen på min semester, dvs den som tjänades ihop under det gångna arbetsåret, imorgon är första dagen på mitt nya arbetsår.

Sådana här dagar fylls man alltid med lite vemod. Vad hann jag egentligen med under semestern? Blev det som jag tänkt mig?
Kollar "planeringen" och prickar av:
- Resa till England med barnbarnen - Genomfört
- Besökt Warwick Folk Festival och dessutom spelat lite själv på den - Genomfört
- Firat 80 + 20-årsdag med far och son - Genomfört
- Renoverat badrum - Genomfört
- Nya bok- och DVD-hyllor - Genomfört
- Plockat vinbär och hallon - Genomfört
- Anayserat nya skollagsförslaget - Genomfört (härliga semestrar man har, inte sant)

Dessutom oplanerat, men bra:
- Blivit världsrekordhållare i ukulelespel
- Sett första allsvenska fotbollsmatchen på cirka 3 år (och besökt den fantastiska nya arenan i Göteborg)

Men
- Läst ikapp i bokhyllan - Tja ...
- Måla garaget - Nej (men det skippade jag ju medvetet)
- Gjort i ordning i trädgården - Börjat åtminstone

Men totalt sett. Hyfsad utdelning.


Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Det utfallet tycker jag du kan vara nöjd med.

Jag kommer inte ens i närheten, enligt min "planering".

Ha en bra första-dag!

Ses i kväll.

Ullabritt

2009-08-04 @ 10:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0