Taktik

Vi slutade tidigt båda två igår. Så jag föreslog en tur till Rämjes, vår gemensamma favoritmusikaffär. Jag skulle ner med affischer för gitarrfestivalen och spelmansstämman. Och så skulle jag prata med Olle om eventuell utställning.
Väl där så "råkade" jag provspela några elbasar. Sonen har ju tagit med den bästa ner till Göteborg under förevändningen att den faktiskt var hans. En klen ursäkt, även om den är sann. Nåväl, frun insåg nog så småningom att det var dags för ett nytt instrumentköp, det sista var en billig banjo för drygt ett år sedan, och godkände idén.
Det var faktiskt hon som föreslog at vi skulle köpa den dyrare av dem jag tvekade mellan, en härlig femsträngad Ibanez med inbyggd förförstärkare och ett sagolikt ljud. Behöver bara lite justering av stränghöjden så blir den perfekt.
I efterhand undrar jag vem som var mest taktisk. Misstänker att jag något år framöver när hon har saker hon vill ha kommer att få hänvisningar till att "du fick faktiskt köpa den dyrare basen".

Har en hel dag framför mig utan några andra måsten än att arbetsrummet borde städas någon gång (men det har stått ostädat så länge så en dag mer eller mindre spelar ingen roll) och att det borde rensas mellan plattorna på uppfarten (dito). Vädret får avgöra.
Och med lite tur hinner jag ner till Åsebrostämman i eftermiddag. De säger att ala instrument (inte bara dragspel) är välkomna. Vågar man ta med sig en ukulele?

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Ta med ukulelen, du! I går var det stor variation på instrumenten, dock ingen ucke. Det blir nog uppskattat.

Hoppas mina affischer sitter kvar;

en på den lilla kiosken på vägen in från parkeringen, en framme vid dansbanan och en liten vid serveringen.

Ha en bra dag.

Ullabritt

2009-08-15 @ 09:01:09
Postat av: Glenn

Grattis till basköpet!

Blir ju bra nu när Robin försvinner till Arvika!

Men femsträngad? ett riktigt stränginstrument har bara fyra, fråga George!

2009-08-15 @ 21:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0