Svåra val

O, ständigt dessa val. Det har inte regnat, men molnen hopar sig. Ska jag gå ut och klippa gräset, och då troligen locka fram regnet, eller ska jag stanna inne och spela igenom de nya låtar jag hittat texterna på, dels Adam McNaughtons hyllningssång till kolesterol (passande tre veckor innan nästa blodtryckskontroll), dels en härlig parodi på "From a Distance" kallad "From a Dog's Stance", om hur hundarna ser på oss människor som enbart matleverantörer.
Jag stannar nog inne. Tacka mig om det inte börjar regna. Gräset finns ju kvar.

Och så nästa val. Sonen kommer hem och vi måste bestämma lämplig kvällsmat. Det vi hade tänkt ut har vi bara två av, och det är dessutom något han inte gillar. Får genomsöka frysen i jakt på något gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0