Motsägelsefullt och blandat

Enligt en tidning var Vikkan och Danne med om att planera frieriet till Madde. Enligt en annan slåss prinsessorna om uppmärksamheten och gårdagens nyhet saboterar för Vikkan. Som Tomas di Leva så träffande uttryckte det: "Vem ska man tro på?"

Nu är affischerna och massmailen om spelmansstämman i Åsnebyn 29 augusti på väg ut. Vilket kanonprogram det blev. Hoppas bara alla inser det också och dyker upp.

Finns det något bättre än riktigt goda isterband med mycket senap och en kall öl?

I morse kom skyfall 1. Strax efter att jag hämtat tidningen öppnades himlens portar och på dryga timmen fick vi 38 mm.
I eftermiddags glömde jag paraplyet på jobbet. Men när jag kom ut var vädret riktigt hyfsat, så jag gick inte tillbaka efter det. Åtta minuter senare, sju minuter hemifrån började det regna. Väl hemma var jag genomvåt. Enligt regnmätaren kom det den korta stunden när 10 mm. Det mesta föll på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0