Lag och seger

Det blev många timmar med förslaget til ny skollag igår. Men nu är 13 av de 27 kapitlen analyserade och jämförda med dagens lagstiftning, och alltihop layoutat och pdf-at för publicering på Nytt om Skolas webbplats senare i veckan.

Det kändes skönt att avbryta ett par timmar under eftermiddagen för att vara speaker på Melleruds IF. De trodde att jag skulle utebli. Någon hade ringt min tjänstemobil (som ligger kvar på jobbet och talar om för uppringade att jag har semester och inte är tillbaka förrän på tisdag) och dragit slutsatsen att jag var bortrest. Men ingen klagade när jag dök upp.
Och så vann vi igen! Tredje segern på tre matcher (låt vara att två kom mot den hopplöst avhängda jumbon Nässjö). Denna gång mot ett mittenlag som nyligen slagit serietvåan. Det kan bli en rolig höst.

Solen skiner och funderar på att övertala sonen att gå på fotboll ikväll innan jag ska hämta frun på Landvetter. 23.30! Hur kan de låta plan anlända så sent? Tur att jag har tagit semester imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0