Karriärlyft

Känner hur musikkarriären börjar ta fart. Eller vad sägs om detta:
- En halvtimme på Warwick Folk Festival. Fotobevis finns.
- Spelning på Uddevalla Folkmusikfestival med Dalslands Spelmansförbund förra veckan.
- Deltog i allspelet på Åsebrotämman idag. (Massor av dragspel gjorde att jag knappt hörde gitarren själv.)
Och så kronan på verket:
På tisdag kväll spelar jag och sonen ukulele i Royal Albert Hall i London. Jag skämtar inte. Det är sant. (Om vi inte får den där svinaktiga influensan och måste stanna hemma.)

Så här är det:
Ukulele Orchestra of Great Britain har konsert i Promsserien kl 2200. De har bjudit in publiken att spela med i Beethovens nia (bara den sista delen, Europahymnen ni vet). Jag och sonen har registrerat oss, tillsammans med 648 till, för att delta i allspelet. (Cirka 6 000 biljettinnehavare har inte registrerat sig.)
Så: Jag och sonen ska spela ukulele i Royal Albert Hall på tisdag. Det hela direktsänds dessutom i radio, BBC3 tror jag att det är.
WOW!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0