Härlig fredag, eller ...

På väg upp till kontoret efter lunch ställde en av mina kollegor en fråga många arbetande undrade över igår: "Varför jobbar vi egentligen en sådan här härlig dag?" Jag hade inget svar, och jag kollade med honom strax innan jag gick hem, och han hade inte kommit på något han heller. men han satt kvar i alla fall.

Skulle kantklippa. Ut med långa sladdar, och hela baksidan var avklarad när jag stötte på problem. Tråden i rulen på trimmern tog slut. Vadan detta? Jag har ju bara haft trimmern 3-4 år. Nåja, Coop torde ha ersättningsrullar. Men kantgräset får stå tills imorgon.

Positiv nyhet: En fotograf på plats tog bild på mig när jag spelade på Warwick Folk Club.
Negativ nyhet: Han säljer bilden och vill ha bra betalt för den.
Undran: Gör det att jag numera är känd, när man säljer blder på mig till hög kostnad?

Vill tacka frun för den goda förrätten (en ny form av kall räktårta) och den likaledes härliga efterrätten (en ny bärpaj) igår. Borde fotat maten så det kunde vattnas i munnen på er också.

Dags att börja skriva på Nytt om Skola, och förbereda för Dalslands Spelmansförbunds dansspelning på Udevalla Folkmusikfestival ikväll. Titta förbi och sväng era lurviga.

Kommentarer
Postat av: Mikke

Du är väl redan kändis? Bara att ditt kändisskap har gått från lokalt till globalt:)

2009-08-09 @ 11:57:48
URL: http://www.mikkent.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0