Gräsligt

Jag tycker att gräsmattan tar längre och längre att klippa. I och för sig är den nya gräsklipparen tyngre än den gamla (och klipper bättre), men ändå. Kan det vara så att tomten i smyg håller på att vidga sig?
Fuskade lite. Har klippt 4 * 45 minuter och borde ha bytt olja inför denna gång, men jag orkade inte riktigt. Och ser man på, den fungerade ändå. Men jag ska nog byta olja inför nästa gång för säkerhets skull.

Vi skulle ha gjort pannkakor ikväll, mest för att bli av med gammal mjölk. Men frun ville annorlunda. Hon tyckte nog att vi har för mycket pengar kvar av förra lönen, så det blev kvällsmat på Thai istället. Mycket gott, men vilket slöseri. Portionerna är enorma. Det blev mycket kvar för både mig och henne. Vi avböjde vänligt erbjudandet att få med överskottet hem i små kartonger. Maten brukar aldrig vara så god dagen efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0