Gott!

Äntligen! Lite forskning som är värd de pengar man satsat på den. Vad sägs om följande hämtat från dagens text-TV:
"Personer som överlevt en hjärtinfarkt och som äter choklad två eller fler gånger i veckan löper tre gånger mindre risk att dö i hjärtsjukdom än de som inte äter godsakerna. Det visar ny svensk forskning som gjorts på svenska hjärtpatienter och som publiceras i tidskriften Journal of Internal Medicine. Ju mindre choklad, desto mindre skydd, konstaterar studien. De välgörande effekterna gäller dock endast choklad och inte andra sorters godis, eftersom det är antioxidanterna i kakaon som tros verka positivt på patienterna"
Undrar om man kan äta choklad i förebyggande syfte? Jag tolkar i alla fall forskningen så.
Men å andra sidan säger min blodtryckssköterska att ökad vikt ger höjt blodtryck, som i sin tur kan orsaka infarkt. Ständigt dessa val.

Och regnet fortsätter. No comments!
Men glad att jag stannade hemma från Cropredy i år. Förra årets lervälling på lördagen var inte nådig. Det var nästan upplagt för gyttjebrottning. Det var regn på festivalen i Warwick också, men där var de flesta aktiviteterna under tak.
Igår kom förresten den tjusiga bilden från mitt framträdande på festivalen. Hade bara inte sonen kommenterat att jag ser ut som en typisk turist hade det kanske känts ännu bättre. Ser jag ut som en turist. Döm själva: http://www.lightsmithsphoto.co.uk/images/Warwick2009/pages/WFF09_0072.htm

Efter att ha hört Värmlandspojkarnas sommarplåga (i ordet sanna bemärkelse) "Ut med båten" har jag bara en sak att tillägga: "Ut med Värmlandspojkarna."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0