Fotbollsbesvikelser

Tips till lag som önskar vinna titlar: Ha inte mig som supporter. Som idag.

Började med att se en stund på West Ham-Tottenham. Sedan vi såg WH i julas har jag känt lite extra för dem. Konstigt nog har jag sett Tottenham två gånger på White Hart Lane utan att det har satt djupare spår.
Nåväl. När jag slog på ledde Hammers med 1-0, och allt verkade hunky dory. Men vad händer? På en kort stund har Tottenham oförskämt nog gjort två mål, bland annat genom att på ett svekfullt sätt utnyttja ett misstag i West Hamförsvaret. Och sedan höll de ledningen ända till slutet.
Besvikelse nummer 1.

Så nästa Londonderby, Fulham-Chelsea, de två lag jag sett flest gånger. Chelsea må ha både Drogba och Lampard, två av de bästa spelare jag vet, men det är lite för mycket pengar i deras organisation för min smak, och den där löjliga mössan Peter Cech bär är skäl nog att heja på motståndarna. Dessutom har Fulham Londons mysigaste arena, med ett fantastiskt läge. På deras matcher är det mycket familjekänsla, med ungdomsspelare som har tävlingar före matchen och i pausen, en verklig kvartesklubb, så gissa vilka jag höll på? Och gissa vilka som vann? Javisst, 2-0 till ryssens inköpta fotbollsarmé.

Men de svenska kommentatorerna suger, för att använda ungdomsspråk. (Jag är ju ändå bara 3 * 18 + 2) De verkar ha som sport att prata om allt utom matchen som pågår. De verkar ha ett oemotståndligt behov av att visa tittarna hur mycket statistik de har hittat om lagen och spelarna, och hur väl de skulle kunna hävda sig i en kunskapstävling om fotboll. Så det blir bara störande. Tacka vet jag engelska kommentatorer, och för att inte tala om franska, trots att jag inte förstår ett ord av vad de säger.

Och som en extra plåga fick Mellerud stryk med 5-0 borta mot Smedby. Det luktar division 3 lång väg.

På den positiva sidan är nummer 2 av Nytt om Skola nu ute till abonnenterna. Jag har strukit allt utom två dukar. Bilen är nytvättad. Fruns hemmagjorda pizza var god idag också. Kvällsmatskotletterna var delikata. Fetzer Chardonnay är ett mycket gott vitt vin, och flaskan räcker två dagar om man får ha den för sig själv.
Men varför ska de visa reklam i mitten på 3rd rock from the Sun, en av de roligaste amerikanska humorserier som någonsin gjorts.
Jag tror vi avslutar kvällen med ett Morseavsnitt på DVD. Och imorgon kommer "Män som hatar kvinnor" från CDon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0