Efterdyningar

Har precis börjat hämta mig från Londonresan. Behöver sova en lång natt till innan jag riktigt är ikapp. Fick ett återfall på Systemet i eftermiddag att köpte två Fullersöl, en IPA och så Golden Pride, fruktansvärt stark men med en fyllig smak som slår det mesta Systemet har att erbjuda. Konstaterade till min stora sorg att London Pride inte ens finns i beställningssortimentet, men ESB kan tas hem och det kanske är dags att be dem ta hem ett flak.

Konstaterar att jag haft en bra internationell musikkarriär i sommar:
* Världsrekordhållare i ukulelespel på Devonshire Square i London 21 juni
* Ett 30-minuters- och ett tvåsångsframträdande på Warwick Folk Festival
* Också ukulelespel i Royal Albert Hall
Undrar när TV hör av sig.

Beställde nytt golv till hallen och köket idag. Inte för att jag har haft sista ordet när det gäller vilket golv, men ändå. Det kommer att bli jättetjusigt, men det dräjer några veckor. Det jobbigaste blir att tömma hallen på bokhyllor, främst de med uppslagsverk i. Ibland ångrar jag att jag samlar på dem. Men visst är det något alldeles speciellt att leta efter fakta i en riktigt vacker uppslagsbok.

Hamnade av misstag på TV 4 Film ikväll och fick se om Slumpens Hjälte (eller Hero som den heter på engelska, en titel TV4 hade behållit av någon anledning, kanske för att casha in på Charlotte Perellis framgångar). Vilken härlig film det är. Har vi någonsin sett en mer osympatisk hjälte än Dustin Hoffmans rollkaraktär? Och slutrepliken när han ber sonen att ta hand om skorna är obetalbar. Se den om ni inte redan har gjort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0