Bra lördag

Hann kanske inte skriva så mycket idag, eller rensa mellan plattorna, eller klippa gräs, men trots allt en bra lördag.

På förmiddagen var jag ute på Dals MK:s motocrossbana (har äntligen lärt mig att det inte ska vara motorcross) på inbjudan av föreningen. De hade avslutning på kurs för ungdomar (och några betydligt mindre) och de skulle köra upp för guldhjälmen. Slogs av vilket lugn det rådde, och hur seriösa funktionärerna var. Hann med att se inspektionen av motorcyklarna (det ordet stavas i alla fall motor-) och att lära mig lite om de olika flaggorna som används.
När jag åkte efter dryga timmen hade deltagarna (och deras familjer) flera timmar kvar.

På eftermiddagen var jag uppe i Bränna och spelade på min nyinköpta bas som kompmusiker till Sara K. Hon har skrivit ett helt knippe underbara låtar som hon vill testa med band. Vi hann med tre stycken och lyckades komma riktigt långt med dem. Inget helt färdigt än, men några repetitioner till så ...

Dagens (eller gårdagens rättare sagt) var de deltagare i orienterings-VM som trots chans att ta medalj i stafetten bröt loppet för att hjälpa en skadad svensk. De borde få någon annan medalj istället.

Lider med amerikanskorna och deras misslyckande i stafetten. Mycket olyckligt tillfälle att bli skadad.

För en gångs skull svårt val på TV ikväll. Nöjesmassakern i repris kl 2000 (välkommen tillbaks Rulle), men innan det är slut springs finalen på 4*100 meter. Ska bli spännande att se vad jag och frun väljer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0