Boklös helg

Jag vet inte riktigt hur tidningarna tänker. Både DN och SvD har på sina kultursidor något de kallar boklördag, med massor av artiklar om just böcker. Kanske ska det vara inspiration till att under söndagen ta upp en bok och läsa, men ...
Om jag ska läsa alla dessa artiklar, i båda tidningarna, blir det ingen tid kvar till at läsa någon bok. Om om jag händelsevis skulle få inspiration kommer både bokhandeln och biblioteket  i Mellerud att vara stängda innan jag hunnit bestämma mig för vilket av tipsen ska hänge mig åt. Och att beställa på AdLibris går ju inte, för då kommer ju boken tidigast på tisdag.

Men dagen ska ägnas åt spelmansstämman i Åsnebyn. Massor av härlig musik. Chans att både spela själv och att lyssna. Jag är extra glad att vi får hit Habbadam. Har sett dem en gång förut och då var de kanonbra, liksom deras skiva är. Enligt ryktena är en andra skiva på väg. Julklapslistan har fått sitt första inslag.
Undrar bara om regnet kan håla sig borta så vi vågar ha stora scenen utomhus. Men det kanske är för blött för att vara ute. Vi fick åtskilliga millimeter igår.
Och kan ni inte komma till Åsnebyn bjuder jag på lite Habbadam här. Visst är de härliga?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0