Barn och Madonna

Var hemma och åt lunch igår. Dotter och barnbarn på kortbesök och fick lite extra tid med dem. Kändes lite "gammaldags" faktiskt att cykla hem vid 12, äta och sedan cykla tillbaka till jobbet.
På kvällen var jag uppe i KR Studio och lyssnade på slutmixarna av de inspelningar vi gjorde med Kanalyreidolsvinnarna. Hade lite synpunkter och vi höjde volymen på Jonnas sång. En sådan sångerska får inte försvinna i instrumenten.

Läste i DN att varje svensk kvinna ska föda 2,1 barn om vi som nation ska reproducera oss (f n är det 1,77). Undrar hur 0,1 barn ser ut. Måste det inte vara väldigt litet? Eller kan min fru och min dotter som fött två var köpa in sig som delägare i det tredje barnet hos någon som fött så många?

Madonna är på ingång till Sverige. SvD har häftigaste rubriken: "En linslus kommer till Sverige"
Vill bara påpeka att jag inte har något emot Madonna i sig. Hon är en kvina som gjort karriär på sina egna villkor, och därför ett föredöme för alla feminister. En hel del av hennes musik är dessutom riktigt bra, även om hon själv aldrig varit någon stor sångerska. Om det bara gäller sången sopar t ex ovan nämnda Jonna (16 år) scenen med henne. Att hon, dvs Madonna, sedan har knäppa religiösa idéer är en annan sak.
Jag var faktiskt, tillsammans med tonårstjejerna i sånggruppen Slips, och såg Madonna på Eriksbergsvarvet 1990. Vi hade sjungit in en del pengar och ville använda dem till något. Tjejerna ville gå på Madonna, men föräldrarna släppte bara iväg dem om det fanns någon ansvarig vuxen (dvs jag) med.
Jag ska avslöja en hemlighet. Madonna är liten, ungefär 2-3 cm lång. Vi stod mitt i publikhavet och hon syntes knappt där framme på scenen, så liten är hon. Jag fann mig själv stirrandes på videoskärmarna hela tiden. Ett tag kändes som att stå imklämd i en sardinburk och titta på MTV.

Tacka vet jag små mysiga intima konserter, där man kommer nära artisterna. Det enda riktigt större evenemang jag bevistar är Cropredyfestivalen (som jag i skrivande stund bommar) med max 17000 besökare. Där kan man också hamna en bit från scenen, men man får ha stol med sig, och går man till baren sår ofta artisterna där innan och efter konserten. Så man komer nära ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0