Frukost

Skulle boka en enda natt på mitt favorithotell i London, Morgan House, när jag är på väg tillbaka till Sverige efter Warwick Folk Festival i slutet på juli. Fanns inga enkelrum kvar. Vad gör man? Men jag sparade £10. Hittade ett annat hotell i närheten, med dusch och toa på rummet och trots det lite billigare. Men ändå. Det känns alltid så tryggt att stiga in i lobbyn på Morgan House. Vi har bott där regelbundet i 10 år så det är lite som att komma hem.

Tittar sällan på nyheterna från TV 4 Väst. Tänker inte börja efter gårdagen. Vår lansering av "I Mellerud av alla ställen" framställdes som om det skulle råda sloganstrid i Mellerud. Allt det jag i intervjun sa om att det finns plats för två slogans och att det inte finns några planer på att ta bort "Hårda bud" var omsorgsfullt bortklippt. Tala om vinklad journalism.

Stackars elever i Nyköping. Komunen ska tillsätta en divisionschef för "Barn Utbildning Kultur". Ska barnen inte få lära sig de andra tre räknesätten?

Radio Väst vill ju ha bilder på frukostar. Publicerar min här istället. Ber er observera följande detaljer:
* Den specialimporterade tekannan, inköpt på numera nedlagda Woolworths för £8. Ja, jag använder tepåse, MEN! Tepåsen läggs i kannan, inte i koppen, och tepåsen läggs i först och vattnet hälls över den. Ingen tea-fishing här inte.
* Honungen är till för att lägga i teet, istället för socker. Inbillar mig att det är nyttigare.
Vill påpeka att varken mobilen eller glasögonen ska förtäras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0