Tidningsväntan

Klockan är 05.30 och tidningarna har inte kommit än. Vet inte tidningsbudet att jag alltid går upp just nu för att hinna skumma igenom TTela, DN och SvD, skriva lite blogg och kolla e-posten innan frukost?
Har hunnit konstatera att sommaren är på väg. Det var inte riktigt mörkt när vi gick och la oss igår, och ljust när jag nyss var ute och försökte hämta tidningen.

Ägnade förmiddagen igår åt att lära pensionärer spela ukulele. Det är kul. Man kan planera hur mycket som helst, men det är först när man kör på riktigt man märker vad man skulle ha gjort. Min tjusiga "Ukulele för nybörjare"-powerpointpresentation fungerade bra, men i användarögonblicket såg jag tydligt hur jag skulle kunna förbättra den. Ska bli inför nästa gång.

Frun hade föräldramöte i sin klass igår så jag ägnade kvällen åt deklarationerna. (Hur skulle hon klara sig utan mig?) Och tala om timing. Jag hade precis skrivit in den sista siffran i skatteuträkningsbroschyren när hon satte nyckeln i dörren.
Nu får deklarationerna ligga till sig till helgen, när jag efter en sista kontroll fyller i alltihop med bläck. Om jag ska våga tro på det jag fick fram igår blir det en riktigt god jul. (Vi som har företag vid sidan om brukar inte få vår återbäring förrän då.) Jag verkar ha gjort alldeles för stora fyllnadsinbetalningar i februari.
Det är konstigt. Här jublar man över pengar tillbaka, när det man egentligen har gjort är att ha lånat ut pengarna till staten under en längre period för mycket dålig ränta. Människan är märklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0