Söndagsblandat

I DNs söndagsbilaga dyker hon upp på en stor reklambild med sitt namn publicerat, Lisa Knapp. jag blir jätteglad. Men så tittar jag på bilden igen. Det är ju fel Lisa Knapp. Bilden visar tydligen Andreas Johnsons flickvän.
För mig är Lisa Knapp (uttalat utan K) en urduktigt engelsk folksångerska som gjorde sitt debutalbumför något år sedan. Hon inledde karriären med att göra floorspots på bland annat Cellar Upstairs i London. (Där jag också brukar dra någon låt ibland. Obs! Jag hävdar inget med detta konstaterande.)
Lyssna gärna på den riktiga Lisas MySpace-sida.

SvD har en lång artikel om ett av den moderna tidens gissel, längtan att vara någon annanstans och känslan att alltid vara på väg någonstans. Jag läser och nickar instämmande. För min morfar var resan från Lunnarp till lasarettet i Kristianstad (cirka 8 mil) så lång att han packade väskan dagen innan. Idag rafsar man snabbt ihop lite kläder samma morgon som Londonplanet ska gå.

Piratpartiet har fått flera tusen nya medlemmar efter Pirate Bay-domen. Gott om människor som tycker att de kostnadsfritt ska få snylta på det andra människor har lagt ner tid och pengar på att producera. Varför inte ett Skattesmitarparti, där vi kräver att få tillgång till utbildning, sjukvård och säkerhet utan att behöva betala skatt? Eller ett ätagratisparti?
Visst ja, det senare finns ju redan, fast inte som parti, utan som en samling kändisar som drar runt på premiärer och får gratismat.

Vi hade den första loppmarknaden på Torget i Mellerud igår. Det blev lika mycket en mötesplats som en loppmarknad. I hela området stod folk och samtalade, före eller efter att de köpt något att ta med sig hem. Fruns skörd blev drygt ett halv dussin ljusstakar, en groda med vidhängande kruka, ett träfat, några änglar och vad var det nu mera ...

Tack TV Guld för repriserna på Matador. Vi såg två avsnitt igår. (Sorry Babben med gäster) Det första visade utan pekpinnar och övertydlighet klassklyftorna i samhället på 1940-talet. När husan sätter sin medalj för 25 års tjänst hos familjen på grishuvudet förstår man henne precis.
Men det snyggaste på TV igår var nog West Hams kvitteringsmål mot Aston Villa. En riktig läckerbit. Undra om det var medvetet gjort eller det bara blev så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0