Söndag igen

Trodde jag skulle ha mer ont i handen idag. Mina bristande kunskaper i växters utseende straffade sig nämligen igår. Jag rensade runt vinbärsbuskarna och tog ett kraftigt tag runt några gröna växter för att rycka bort dem. Brännässlor! Nästa gång ska jag ha handskar.
Konstaterade att hallonen som spridit sig bland vinbärsbuskarna kommer att leva ett gott liv även i år. Det är bland sommarens höjdpunkter att gå och äta hallon man precis plockat.

Idag är det stora dagen F. F som i fotboll. Melleruds IF har sin första hemmamatch för säsongen och jag håller på att plocka fram bra musik att spela i pausen. Misstänker att det blir lokal prägel på den idag.
Men den stora fotbollshändelsen är nog i alla fall landskampen (i och för sig bara P17, men ändå) här i Mellerud på tisdag. Förhoppningar finns på minst 700 åskådare. Och båda nationalsångerna kommer att sjungas live. (Tack Lena som lärt sig den estländska också.)

Nu ska jag sätta igång att renskriva deklarationerna. Ha en bra söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0