Snart påsk

Ja, någon rubrik ska man ju ha ...

Vad har GP och DN gemensamt? Jo, båda har idag en dubbelsidig  bild på Göteborgs nya fotbollsarena, ni vet den som heter Gamla Ullevi, eftersom den drygt 50 gamla arenan strax intill ska kunna fortsätta heta Nya Ullevi. Förvirrande? Tja.
I Skara hade de en ramsa för att hjälpa en hitta skolorna för tonåringar: Katedralskolan är den som ligger längst från Katedralen, Djäkneskolan är den där det inte längre går några djäknar och Teglaskolan är den som inte är byggd i tegel. Det sista var en sanning med modifikation. Det fanns någon enstaka tegelvägg även där, och förresten gick det inte några djäknar längre på någon av skolorna.
Men i Göteborg får det väl bli: Nya Ullevi är den gamla arenan, medan den nya heter Gamla Ullevi. Lika logiskt som att man inte får köra på "the right side" i England, utan på "the one that is left".

Gjorde en bom igår. Skulle till Dals Långed. Tre vägar att välja mellan. En kort, men mycket (extremt) slingrig över Brudfjället. En till kort rakt genom skogar och längs sjöar, men grusväg. En lite längre, men stor och fin. På ditvägen valde jag av klimatskäl (mindre bensin) den korta skogsvägen. Det skulle jag inte gjort. Den är nämligen till största delen grusväg, med snö kvar längs vägrenarna. Min från i fredags kväll så omsorgsfullt tvättade bil var vid framkomsten skitigare än innan jag tvättade den i fredags.
Tog den snabba stora vägen hem för att hinna skölja av bilen igen.

Vi har hunnit till nummer 4 i Morseboxen. Bara 29 avsnitt kvar. Det tar sig.

Kommentarer
Postat av: ullabritt

Vi körde över fjället. 35 min från Carolines dörr till Cindys;-)

Snöfritt!!

Ha en fortsatt bra dag!



Ullabritt

2009-04-06 @ 13:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0