Mediakändis

Wow, loppmarknaden i lördags jag ansvarade för fick en helsida i dagens TTela. Och jag slapp vara med på bild, trots att jag uttalade mig. Är jag kändis nu?

YouTube är en av mina favoritsajter. Eftersom det som ligger där är liveklipp är YouTube mycket bättre än MySpace när man ska kolla hur bra en artist är på scen. Leta gärna rätt på en dam som heter Theresa Anderson där. Hon kommer till Mellerud i juli faktiskt.
Men läste i morgonens DN att YouTube går med förlust på 450 miljoner per år. Hade det varit svenska kronor så hade det nästan motsvarat Melleruds årsbudget. men nu var det i amerikanska dollar, så det blir väl mer Trollhättans. Tack Google för at ni låter sajten vara kvar ändå.

I avsnittet onödiga prylar läste jag i SvD om hur man i USA kan köpa en Evacuchute. Det är en fallskärm i miniformat som kan användas om man vid en terrorattack blir instängd i överdelen av en brinnande skyskrapa. Då sätter man på sig den, hoppar ut genom fönstret och landar sedan mjukt därnere på gatan. Tänk vad folk hittar på. Men jag tror inte jag behöver någon i Mellerud. Möjligen ta med mig en om jag ska äta en av de där enorma räkmackorna de serverar högst upp i Gothia Tower i Göteborg. Men hur ofta blir göteborgska skyskrapor utsatta för terrorattacker.

Dags för frukost och färd till Bäckefors där de ska röntga mitt krånglande högerknä. Hade ni läst detta på skämtbloggen (badjokes.blogg.se) hade jag lagt till att röntgen är när man fotograferar armen och får se benen, men det gör jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0