Hjälp på vägen

Min ambition att gå ner i vikt har fått hjälp från oväntat håll. Frestelsen att vid fredagshandlingen köpa med sig var sin semla hem existerar inte längre. Helt plötsligt har alla butiker i Mellerud samtidigt slutat saluföra denna delikatess. Är de i maskopi, eller? Men, tack i alla fall.

Verkar ha ett konstigt virus i datorn. Det yttrar sig så att det kastar om bokstäver i orden jag skriver, och sudar ut dubeltkningar. Måste fråga sonen om han kan hjälpa mig att åtgärda det.

"Så ska det låta" är ett av mina favoritprogram, men kvaliteten skiftar, beroende på vilka artister som är med. Igår var Agnes, Vänersborgs stolthet med. Jag tyckte synd om henne. Hon var inte dålig, och hennes medtävlare inte heller, men de bara sveptes bort i det stormväder Sanna Nielsen och Johan Wester skapade. Jag gillar Hipp Hipp och har varit imponerad över Westers kunskaper i På Spåret, och nu visade han att han kan sjunga också. Att Sanna Nielsen kunde det, visste vi redan, men hon var snäppet vassare än jag trodde. Tillsammans bjöd de två på något av det bästa som någonsin setts i programmet.
Tips till Agnes: Nästa gång du ska vara med så kolla vilka du ska tävla mot, och välj en bättre medtävlare.

Så har Jessica (yes, that Jessica) skrivit en bok om sin svåra barndom. Tvekar om jag ska köpa den. I och för sig skänker hon och förlaget 20 kr för varje bok till Rädda Barnen (bra gjort Jessica!), men ... Jag kan ju alltid skicka 40 kr direkt till RB för att döva samvetet.

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Om han kan åtgärda det, kan jag få låna honom en stund? Jag har nämligen samma problem med min dator.

Ha en fin lördag.

Själv ska jag sitta inne på KpD hela dagen, och kämpa med programmet till nästa lördags konsert.

Typiskt, när det är ett sånt härligt trädgårdsväder!

Ullabritt

2009-04-18 @ 08:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0