Fotboll och Theresa Andersson

Vilken härlig match vi hade igårkväll på Rådavallen. Låt vara att Estland inte var bra nog att erbjuda skarpt motstånd, men vilket tempo och vilket passningsspel det svenska laget bjöd på. De spelade mycket osvenskt med härlig teknik, där många verkade kapabla att "dra sin gubbe", och framför allt, när det ledde med 5-0 slog de sig inte till ro, utan gick för att få in en boll till. Och nära var det. Mer sådant i Mellerud "av alla ställen".
Och vilken känsla när Lena före matchen sjöng nationalsångerna a capella. Ändå upp på läktaren märktes estländarnas glädje över att höra den egna nationalsången sjungas för dem.

Tala om fingertoppskänsla. I förrgår satt jag och skickade ut pressmeddelanden om Theresa Anderssons konsert i Mellerud i juli. (På uppdrag av Bele som ordnar det hela.) Idag får TA två helsidor i DN, med en av de mest lysande recensioner tidningen någonsin publicerat. Grattis Bele! Släpp biljetterna snabbt.
Själv håller jag tummarna för att skivan jag beställde igår morse ska dyka upp under dagen.

Och vad ska man säga om Björklund? Ny gymnasieskola? Den enda större skillnaden mot den jag gick i för gud vet hur många år sedan är at yrkesutbildningarna nu ska vara treåriga.(Läs mer på min andra blogg: http://nyttomskola.blogg.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0