Bristande logik

Såg några minuter ishockeyfinal igårkväll, efter att veckans Beck var avklarad. Saknade logiken i att ett lag åker omkring med reklam som säger "Löfbergs Lila" placerad på mökrgröna tröjor. Färgblindhet kanske? Men grattis Färjestad till SM-guldet. Kul att även Öland får vara med i dessa sammanhang.
Så kan man undra över vilken uppfostran mina barnbarn får. Den äldre såg min vackra Brynäströja och tyckte att morfar behöver en ny, för det laget går det inte så bra för. Följer han inte med i damishockeyn?

Svenska folkets resvanor har kraftigt förbättrats det senaste året. I alla fall deras påskresvanor. London har på ett år gått från det 6:e till det 3:e populäraste påskresmålet för svenskarna. Själv avvaktar jag till midsommar med att åka dit igen, och då med barnbarnen i släptåg (trots bristande kunskap om ishockeytraditioner).
Istället drar vi söderut, till mitt hemland Skåne, under påsken, medan huset ockuperas av studenter från Göteborg. Visste ni förresten att vissa forskare hävdar att skånska inte är någon dialekt, vare sig till danska eler svenska, och heller inte är en blandning mellan de två. Nej skånskan har status av eget språk. Det ni!

Påskbloggning eller inte? Tja, vem vet. Så titta in här då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0