Reaktioner

Det började lossna, men ack. Löste sudokon två dar i rad, men så sprack det idag.

Min fru gillade inte förslaget om att sälja mig på fotbollsvis till en viss schlagerstjärna. Om det är för att hon vill ha mig för sig själv, eller för att hon inte tror sig få ordentligt betalt sa hon inte. Om det är det senare rekommenderar jag henne att ta betalt per kilo. Då lär det bli en rejäl slant.

En kompis hörde av sig och påpekade att Mellerud faktiskt har ett division 6-lag också nästa år. Men det är väl inte mycket att skryta med? Vilken kommun har inte ett par sådana. Och så ville jag inte peka ut att ett av våra lag faktiskt åkte ur sin division i år. (Men ursäkta att jag inte nämnde damfotbollen. Pinsamt för en gammal flick- och damfotbollstränare.)

Hörde på radion att ett band ska göra en Beatlesshow i närheten. Så kallar dom showen "Twist & Shout". OK Beatles har spelat in låten, men att döpa en show med Beatlesmusik efter en av de låtar de inte har skrivit själva tyder antingen på dumhet eler nonchalans. Vad kommer här näst? En Månskenssonafton med Mozartmusik? Finlandiaafton med verk av Grieg? En gyllene skor-kväll med Carola-låtar?

Med tanke på gårdagens blogg och en av reaktionerna på denna så vill jag relatera en solskenshistoria från mitt förflutna.
Jag var rektor på en högstadieskola (detta var på den tid när högstadiet fanns, det avskaffades nämligen 1995 av riksdagen, på samma sätt som studenten officiellt avskafades 1968) på en ort inte alltför olik Mellerud. Till hösten fick vi en nyinflyttad tjej i årskurs 7 som gjorde oss rejält oroliga. Hon hade tvingats flytta med familjen p g a pappans jobb, och hon visade tydligt att det var mot hennes vilja. Hon såg alltid sur ut och missade inga tillfällen att påpeka hur bra det hade varit där hon bodde förut. Hon blev ett problem för både sig själv och andra.
En dag dök hon upp med ett brett leende på läpparna. Hon skämtade och skojade med lärare och kamrater. Hon anmälde sig till kören och fotbollsföreningen. Det var som en ny tjej. Och det höll i sig. Så en dag frågade hennes klassföreståndare vad som hade hänt. "Jo", sa hon, "jag insåg att det är här jag ska bo nu, så jag bestämde mig för att jag skulle trivas här."


Kommentarer
Postat av: ullabritt

Var ligger kilopriset på kultur-och fritidsutvecklare nuförtiden? Kickie behöver inte vara orolig, jag har inga planer på att köpa loss dig. Mest bara nyfiken ;-)



Ullabritt

2008-10-28 @ 07:13:43
Postat av: Bengt Runo

Gomöran!

Tänkte se om det jag skrev igår va inne å det va det. Tänk att det fungerar genom rymda liksom.

Sen blev jag settandes me allt som fanns i högerkanten på sida. Där va de länkar hit och dit.

"Må Bra" hette en å det lät ju trevligt, för de vell en ju. Så jag klicka där å va mö grejer om hur en ska göra för å må bra!!!!!

Hinner du allt det där morfar mellan allt skrivande??

Stöcka kyckling?? Titta på filmen å försök å må bra.Siste bilden där ä änna konstig....

Sen står de e ensam tös å trampar på en gummisnodd i högra kanten. Kan den må bra??

Sen ska en tydligen effektiv-pausa står det en bete ner....kan en ente bara få vila e stunn??

Å sen ä de e som ä glad för att ho äntligen vågar säga upp sej. Jaha. Här i Ödskölt har folk som vell arbeta svårt å få jobb....

Men sen kom det ja änna töckte va konstigast..."Bli utsukushii" Jag ska tydligen bli både slank och få poslinshy......Ja du milde tid så mö grejer för att må bra....Lite kroppsarbete å en tvål kanske kan hjälpa också....Blir en utsikushii då eller bara ren?

Själv ska jag ta e bakekaka å lägga på ett stekt ägg å ta rektit starkt kaffe å gå ut i skogen.

Men tack Lars för länken. Jag har haft rektit roligt e stunn.

mvh

Bengt Runo

PS Mamma hälsar

2008-10-28 @ 09:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0