Nutidskunskaper

Konstaterade i morse att jag klarade 27 av DNs 30 nutidsorienteringsfrågor. Hade knappast kvalificerat mig för att få träffa kungen.
Tvekar om jag ska ta detta som en framgång, eller om jag ska se det som tecken på begynnande minnesbrister. Ursäktar mig dock helt när det gäller frågan om namnet på det nya dataspelet. Kallade mig bakåtsträvare och okunnig, men jag kan inte ens namnen på de gamla. Å andra sidan kan knappast dagens ungdom räkna upp alla medlemmar som passerat genom Fairport Convention, så det står 1-1 mellan mig och ungdomen.

Förresten. Jag har inte blivit gammal. Jag har bara förökat min ungdom. Jag är 3*18 + 1 just nu, eller kanske 2*25 + 5, så jag får gå på systemet. Och min fru har utökat sitt kapital väsentligt. Hon har ungefär 50 % mer äkta man nu än när hon gifte sig för länge sedan. Det är inte illa i dessa börsfallens dagar.

Var på en intressent regional konferens om biografer och dess eventuella digitalisering idag. Det är märkligt. Det kostar cirka 750000 kr + moms att köpa en komplett digital visningsutrustning med branschens godkända standard, men det finns nästan inga filmer tillgängliga i digitalformat för biografer. Våra vanliga DVD-filmer har alldeles för dålig upplösning för att visas på storduk. Inte konstigt att det bara finns sju digitaliserade biografer i landet.
Dagens citat kom från en dam från Svenska Filminstitutet: "Biografer på småorter är ofta som lanthandlar. Alla vill ha dem, men ingen går dit." Gäller dock inte vår lokala, föredömligt skötta biograf.

Fick ett nytt tecken på minskande ungdom på vägen från konferensen till Göteborgs Central. Var inne i fyra gitarrbutiker, men köpte ingenting, inte ens ett litet plektrum.

Kommentarer
Postat av: mia palm

Trevligt med ännu en blogg. Jag tycker det är mysigt att få lite insyn i mina vänners tankar och liv. Nu ska jag vidare till Mikkes.

Tips om en rolig blogg www.newsfromthecloset.blogg.se

Om man botaniserar en stund på den bloggen kan man få sig några goa skratt. Kram mia

2008-10-09 @ 19:25:39
Postat av: Marie

Intressant och kul att se vad som kommer och går i ditt vardagliga liv och vad du tycker är värt att skriva några rader om...:)

2008-10-10 @ 09:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0