Diverse

Arbetat tre kvällar i rad. Two more to go + helgen. Börjar känna mig lite mör ... Så inga djupare funderingar idag.

Glöm inte bort att det är grynkorvens dag idag. Grynkorv lär vara Skaraborgs nationalrätt. Börjar första varför vi flyttade därifrån.

Kollade momsreglerna inför ett nytt projekt jag planerar. Om jag skriver en text i min dator, skriver ut den på papper och säljer kopior ska jag debitera 6 % moms. Om jag i stället säljer texten genom att maila filen till folk så de kan skriva ut den själva ska jag debitera 25 %, om den jag säljer till inte är ett förlag eller en tidning som i sin tur säljer texten vidare i tryckt form, för då gäller 6 %. Behöver knappast kommentera det, eller?

Var på föreläsning om trav igår, men hängde inte riktigt med på galoppen. Men det kanske var det som var meningen.

Om jag dricker mig så berusad att jag har 1,8 promille i blodet (och det behöver man dricka mycket för att nå) och sedan sätter mig i en bil och kör 142 km/tim på en 70-väg, skulle någon vara förvånad om jag totalkraschar och kanske t o m avlider på kuppen? (No disrespect intended.)

Finns det något godare än ett nykokt ägg till frukosten? Kolesterolet då? Äääh, jag tröstar mig efteråt med att lyssna på Adam McNaughtons hyllningssång till kolesterol. Eller med den vedertagna definitionen på livet: "Livet är ett sexuellt överfört tillstånd med dödlig utgång." Som Shel Silverstein uttrycker det i en av mina favoritlåtar: "You're still gonna die."

Och så ska Blondibella sluta blogga, eller hade hon redan slutat? Who cares. Världen kommer inte att gå under. Jag är beredd att ta över. Mitt hår är snart lika ljust som hennes.

Kommentarer
Postat av: mia palm

Dom "grunda" funderingarna är också trevliga

ha det gött

2008-10-16 @ 13:43:20
Postat av: Mikkepikkepö

det är bara att trava på så inser du snart vad föreläsningen handlade om.;)

2008-10-17 @ 13:15:32
URL: http://fyrafyratvamikke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0