Beroendeframkallande

Kom hem igår efter drygt 12 timmars arbete och kände hur det drog i bloggfingrarna. Jag hade ju inte skrivit något på hela dagen. Den föräldrabesökande sonen förklarade att det kunde vara början på ett bloggberoende. När man känner pressen att skriva ständigt och jämt är på man på farliga vägar förklarade han. Jag ser det mer som att jag har ett ansvar mot mina läsare. De blir ju besvikna (alla tre) om jag inte levererar. Jag är inte beroende, jag känner bara ett väldigt sug ...

Reinfeldt har förklarat att de banker i Sverige som får statsstöd bara ska få dela ut begränsade bonusar och förmåner till sina chefer. Vad då bara begränsade? Är man beroende av skattebetalarnas stöd för att reda upp det man har ställt till med ska man väl inte ha några bonusar alls? Gorden Brown stiger ytterligare i min aktning. (Trots att pundet gått upp från 12 till nästan 13 kr och på så sätt begränsat det antal CD och pints jag kan köpa vid nästa Londonbesök.)

Igår försökte en flygbolagschef övertyga mig om varför det är så viktigt för folk i Dalsland att kunna flyga från Trollhättan till Stockholm. Han pedagogiska förmåga räckte inte riktigt till. Eller är det jag som är för korkad för att se vitsen med att för en mycket begränsad tidsvinst vara beredd att betala minst 4-5 ggr så mycket, sitta trängre utan möjlighet att vara uppe och röra sig, och dessutom bidra extra mycket till miljöföroreningen.



Kommentarer
Postat av: Ullabritt Larsson

Om jag förstått saken rätt, så är vi nog betydligt fler än tre som med förtjusning läser dina klockrena funderingar. Det är väl bara så att de andra har en mer välutvecklad förmåga att hålla fingrarna från keyboarden än jag och (gudskelov!) du. Själv känner jag en näst intill obetvinglig lust att besvara samtliga inlägg, men jag försöker praktisera viss självkontroll. Risken är annars stor att din blogg blir någon slags dialogforum. Keep on writing!

Ullabritt

2008-10-18 @ 08:27:57
Postat av: mia palm

Jag tror också att vi är fler än tre!!!

Om du kommer ut med förståndet i behåll efter denna mess(hahaha)helg så får vi nog träffas och diskutera livet hör du du.

2008-10-18 @ 16:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0