Äntligen

Äntligen. Vår frihet är inte längre beskuren. EU tar i sommar bort sitt förbud mot krokiga gurkor!

Men sedan kan man undra om vissa reklammakare tror att vi går på vilka finter som helst. Fick i förrgår reklam för ett lotteri som vill att jag ska satsa 150 kr i månaden för en lott. Man lockar med en miljonvinst per 100 000 sålda lotter. Och per 100 000 lotter har man hela 21 926 vinster, dvs en vinstchans på cirka 22 %.
Men granskar man vinstlistan närmre ser man 20 000 av vinsterna är en ny lott. Jippi! Jag var med i ett lotteri och fick en ny lott! Kvar finns 1 926 vinster, och helt plötsligt var vinstchansen nere i 1,9 procent. Ungeför som chansen att vinna på Joker, och där kostar spelet en tia.
Tror dom vi är dumma eller?

Jag har ett problem. Vi har två omonterade sängar stående i hallen. Men jag är för trött för att sätta ihop dem. Jag skulle behöva ligga i en av dem en stund innan jag börjar montera, hur nu det ska gå till.


Kommentarer
Postat av: ullabritt

Förslag: Om de omonterade sängarna ligger i kartong, lägg ut hela paketet på hallgolvet och placera din lekamen ovanpå. Efter bara en liten stund kommer du att längta efter att få montera ihop dem!



Apropå ett inlägg tidigare i veckan:Det skulle vara härligt att höra Still No Bagpipes spela/sjunga Irish Eyes. Jättevacker sång. Clarkes spelstil, det eleganta plockandet på gitarren påminner om Bobs, eller är den bara allmänt brittisk?



Ullabritt

2008-11-13 @ 07:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0