Usel service

Hamnat i bryderi. Julen närmar sig och det är dags att förbereda julbordet på rätt sätt. Men vad är rätt sätt? Ska jag gå på diet för att gå ner i vikt och sålunda skapa utrymme för julmaten. Eller innebär diet att magen vänjer sig vid att få mindre mat, så att jag 24 december inte kan äta så mycket jag vill, vilket skulle innebära att rätt taktik är att skyffla i sig så mycket så möjligt fram tills dess. Men då kanske jag får en hjärtinfarkt och inte kommer dit. Livet är fullt av svåra val.

Av alla företag jag har kommit i kontakt med måste Nordea och Plusgirot ha den sämsta servicen av alla. Jag får i bland räkningar utan vidhängande inbetalningskort och där den som vill ha betalt bara har Plusgiro. Då krävs det att man har en tom plusgiroblankett att fylla i. Men sedan Kassaservice la ner finns sådana inte att uppbringa i Mellerud. Blanketterna finns bara på Nordeas bankkontor, och det närmaste ligger drygt 4 mil härifrån och har bara öppet normal arbetstid.
Trodde i min enfald att blanketterna skulle finnas för nedladdning på Plusgirots och Nordeas hemsida. Ack nej.
Skrev till dem och frågade. Fick först hänvisning till Nordeakontoren. Sedan, när jag påpekade att det inte är praktiskt möjligt för mig att ta mig dit under öppettiden om jag inte tar semester, fick jag ett nummer att ringa där man kan beställa blanketter.
Ringde. Minsta antal man kan KÖPA är 100 stycken. Jag ska alltså betala för att få en tom blankett som det sedan kostar pengar att använda om jag går till banken för att göra inbetalningen. Dessutom måste jag beställa ungefär fem års förbrukning samtidigt.
Mitt råd är: Bojkotta Plusgirot och Nordea tills de fattar ordet service.

Jag är undrande inför att Jessica Andersson, trots min uppenbara invit för någon vecka sedan, inte har hört av sig. Har tre alternativa lösningar på gåtan.
1. Jessica läser inte min blogg.
2. Hon läser min blogg, men tycker inte att en väl begagnad 55-åring med allt tunnare grått hår och trivselvikt stämmer in på bilden av den man hon söker.
3. Hon läser bloggen och har lagt ett bud, men frun har tackat nej.
Ska fundera på vilket svar som är troligast. Nummer 3 skulle nog göra mig stoltast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0