TV, förlåtelse, sudoku och lite Barbados

Inramade gårdagens vedhuggning, PR för mitt nya projekt och frysavfrostning (som frun gjorde merparten av) med TV. Morgonrepris på det Dobidoo jag missade i fredags. Tack SVT! Suveränt program. Claes Malmberg är otroligt rolig när han sätter fart, och här överträffade han sig själv. Och så var ju Jessica med. Vilken röst, vilket musikkunnande och ... Förlät henne nästan för att hon inte dök upp live-karaoken i fredags.
Avslutade med Tom Alandhs program om Martina Schaub. Erkänner gärna att jag såg det av fel orsak, kopplingen till West of Eden (som dök upp ett par gånger i programmet), men njöt av rätt orsak. Tänk att man får göra så djupa, underbart tempofattiga program i TV idag. Jag håller med alla som säger att Tom Alandh är ett geni.

Som ni förstår av första stycket så ser jag mig själv som en förlåtande själ. Jag kan förlåta det mesta, som att man glömt att det ska finnas te för oss icke kaffedrickare.
Jag förlåter också en av mina favoritkomiker Lasse Eriksson för att hans nya föredrags titel är en uppenbar Monty Python-stöld. "Alla är olika - utom jag". Ni minns väl alla scenen i Life of Brian (tidernas roligaste film) där Brian på morgonen efter en kärleksnatt öppnar fönstret för att finna hela gränden utanför fylld med beundrare som i kör upprepar allt han säger. Han försöker få dem att förstå att man inte blint ska följa någon och att man ska tänka själv. "You are all different" säger han och får till svar i taktfast kör "We are all different", utom en liten svag röst som säger "I'm not".
Man kan stjäla från sämre förebilder.
Men priset. 450 kr + moms (dvs 562,50) för att lyssna på ett föredrag? Tydlig signal om att arrangörerna inte förväntar sig att folk ska betala själva, utan att deras arbetsgivare ska stå för kosingen. Men jag stryker ett streck över det också och förlåter.
Vår lokaltidning TTela får mycket stryk bland folket. Man gnäller på att det skrivs för lite om oss här i Mellerud, att det skrivs fel saker om oss (jag skriver bara sjöbod) och att det skrivs på fel sätt. Jag försvarar tidningen så gott jag kan, men idag rann bägaren över. Detta kan jag inte förlåta. De hade glömt dagens sudoku! Värre än att misslyckas med morgonsudokun är att inte ens få chans att misslyckas med den. Detta går INTE att förlåta. (Och säger någon nu att de hittat den på annan plats i tidningen är det lika illa. Sudokun ska komma nästan sist, som en belöning att man kämpat sig egenom hela tidningen.)
Men jag tog en gruvlig hämnd. Jag var otrogen och löste DN:s svåra sudoku istället. Där fick TTela så de teg!

Väntar med spänning på dagens post. Kommer det kanske något tackbrev från Barbados för att vi på ett så föredömligt sätt under tre minuter värmde upp publiken åt dem i fredags?

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Har du försökt med ett sudokuhäfte på köksbordet? Eller räknas det som fusk? Man kanske måste kämpa för sin belöning...



Ullabritt

2008-11-24 @ 17:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0